Antara segmen penting dalam sesuatu kertas kerja perniagaan adalah segmen Analisa Pasaran. Di dalam segmen Analisa Pasaran, anda dikehendaki untuk mengkaji kesediaan pasaran yang anda sasarkan, untuk mengenalpasti potensi produk atau perkhidmatan yang anda ingin niagakan. Anda perlu mempersembahkan kiraan-kiraan yang jelas kepada para pembiaya anda bahawa produk atau perkhidmatan yang anda usulkan mempunyai peluang yang cerah di peringkat komersil.

Di dalam modul ini, anda akan belajar bagaimana untuk:

 

Mengenalpasti komponen-komponen Analisa Pasaran
Mengenalpasti potensi produk atau perkhidmatan anda di pasaran
Membandingkan produk atau perkhidmatan anda dengan apa yang sudah ada di pasaran

 

Course Curriculum

Kandungan Analisa Pasaran
Komponen-Komponen Analisa Pasaran (Market Analysis) 00:05:00
Penjelasan
Potensi Pasaran (Market Potential) 00:04:00
Analisa Saingan Sedia Ada (Competitive Analysis) 00:06:00
Ujian Pemahaman
Pasaran Quiz 00:05:00

Course Reviews

N.A

ratings
  • 5 stars0
  • 4 stars0
  • 3 stars0
  • 2 stars0
  • 1 stars0

No Reviews found for this course.

TAKE THIS COURSE
  • RM 30.00
  • 30 Days
12044 STUDENTS ENROLLED

    Advanced Course Search Widget

    Popular Courses

    Recent Posts

    Template Design ©Selute. All rights reserved.
    X